Egyre többet hallom a sportolóimtól, hogy bántják egymást a gyerekek, szavakkal.
De a verbálisan bántalmazott fiatalok lelkén ezek nagyon kemény negatív hatásokat tudnak kiváltani.
Nem beszélve, hogy a teljesítményük romlásáért vagy annak kiteljesületlenségéért is felelősek ezek a helyzetek.
Amit láthatunk még sokszor például a kirekesztés, az állandó csúfolódás, a becenevek adása vagy az alacsony önértékelésre utaló megjegyzések. A gyerekek ilyen típusú bántalmazása ugyanolyan súlyos lehet, mint a fizikai bántalmazás, és hosszú távú negatív hatással lehet az adott gyerkőc életére.
Az ilyen típusú bántalmazás áldozatai gyakran érzik magukat magányosnak, szorongóknak, és nehéz lehet számukra az iskolába vagy edzésre járás vagy a baráti kapcsolatok kialakítása. A hosszú távú hatások közé tartozik az önértékelési problémák, a depresszió, az alacsonyabb teljesítmény az iskolában, a szorongás és a kapcsolati nehézségek.
„Együtt erősebbek”
Jellemző még, hogy a csoportba összeverbuválódott fiatalok bántanak egy – egy társukat a csapatban/osztályban. Együtt erősebbek… de jellemző az is, ha ebből magból kiválik egy két ember, már kevésbé pécéznek ki “gyengébbeket” maguknak a többiek.
Edző feladata? Szülő feladata ezt megállítani?
Nehéz állást foglalni ebben, hiszen mindig mindennek két oldala van. De azt az egyet biztosan tudom és látom, hogy nem oké hagyni ezt, mondván majd lerendezik, mert mire lehet odajutnak, a bántalmazott fiatalban már olyan mély sebeket hagy ez az időszak, hogy külsős szakemberrel is sok idő lehet mire ezt leküzdi.
Olyan lelki frusztrációk léphetnek fel, amiket akár felnőtt korban is cipelnek.
Kiemelném, hogy a sport teljesítmény, az önbizalom megléte, motiváció, bátorság stb. nagyban függ ezektől a “külső zavaró tényezőktől”!
Mit tehetünk ilyenkor?
(Sz)= szülők
(E)=edzők
- Jelezni lehet az edzőknek, tanároknak (Sz)
- Beszélgetni otthon a gyermekkel (Sz, E)
- Jelezni a másik fél szüleinek (Sz,E)
- Közbelépni (E)
- Egyesület vagy iskola váltás, ha nem látható reális esély a változásra (Sz)
- Sport coaching beszélgetések a stressz oldására, és hogy megtanuljon kiállni magáért.
A sport coaching ülés a 100% -os figyelemmel (egy “külső” segítőtől), nagyon jó eszköz megnyitni a fiatalokat. És azzal, hogy ezeket a sérelmeket elmondják ( „előjön” ) máris tud oldódni a belső feszültség.
Az, hogy teljesen megoldódik, az nem garancia, hiszen a másikon (sajnos) nem tudunk dolgozni, de a nehézségeket átélt fiatal hozzáállásán igenis tudunk dolgozni, valamint azon is, hogy miképpen álljon ki magáért.
Érdemes azt az oldalt is megvizsgálni, hogy miért van az, hogy bántják egymást az emberek (szándékosan nem csak fiatalokat írok).
Milyen példákat hoznak/látnak?
Miért nincs elfogadás?
Milyen nehézségeket cipel az, aki a másikat bántja?
Miért hiszik azt, hogy, aki más (máshogy néz ki, máshogy beszél stb.) az rossz vagy gyenge?
Nem tartozik ide az, amikor egy győzni akaró esetleg a meccs / verseny hevébe ingerültebben szól a társához!
Az nem szándékos bántás, persze itt is vannak határok, és határsértők! /Erre is érdemes tudatosan figyelnie az edzőnek./
Sokat segíthetnek még az otthoni beszélgetések is a családban, még akkor is, ha a gyermekünk egyik félhez sem tartozik (bántalmazott/ bántalmazó), mert véleményem szerint nem kell szemet hunyni ezen esetek felett senkinek. Jó dolog, ha kiállunk egymásért, és ha valami nem helyes, annak hangot adunk!
Szoktuk mondani, hogy nagyon nehéz a külső körülményeket megváltoztatni, de azt, hogy a gyerekek, hogyan reagálnak az egyes helyzetekre, azt megtudjuk tanítani.
Ezért is szoktunk nagyon sokat dolgozni azon, hogy minél erősebb legyen egy gyermek lelki állóképessége, hogy minél kevésbé legyen hatással rá bármilyen „külső körülmény” (edző vagy szülő vagy csapattárs nyomása) általi hatás.
Nagyon fontos még, hogy a szülők, tanárok, edzők, és a társadalom egésze figyeljen erre a problémára, és tegyenek meg minden tőlük telhetőt annak érdekében, hogy megelőzzék az ilyen típusú bántalmazást.
A szülőknek fel kell készülniük arra, hogy megbeszéljék a gyerekekkel a bántalmazás jelentőségét és azokat az értékeket, amelyek elősegítik a tiszteletteljes és elfogadó közösség kialakulását. A tanároknak és edzőknek is fontos szerepük van az ilyen jelenségek felismerésében és kezelésében, valamint a tanulók , sportolók szemléletformálásában.
Ui.
Végezetül, a gyerekek egymás közti verbális bántalmazása komoly probléma, amely hosszú távú negatív hatással lehet egy gyermek életére. Az ilyen típusú bántalmazás megelőzése és kezelése kiemelt fontosságú, és az egész társadalom felelőssége, hogy támogassák a gyerekeket abban, hogy elfogadó és tiszteletteljes közösséget hozzanak létre.
Ha azt érzed, hogy a gyermekednek segítségre van szüksége, akkor szakembereink azonnal állnak a rendelkezéseitekre. Csak kattintsatok ide, és tudtok segítséget kérni
Egyre többet hallom a sportolóimtól, hogy bántják egymást a gyerekek, szavakkal.
De a verbálisan bántalmazott fiatalok lelkén ezek nagyon kemény negatív hatásokat tudnak kiváltani.
Nem beszélve a teljesítményük romlásáért vagy annak kiteljesületlenségéért is felelősek ezek a helyzetek.
Amit láthatunk még például a kirekesztés, az állandó csúfolódás, a becenevek adása vagy az alacsony önértékelésre utaló megjegyzések. A gyerekek ilyen típusú bántalmazása ugyanolyan súlyos lehet, mint a fizikai bántalmazás, és hosszú távú negatív hatással lehet az adott gyerkőc életére.
Az ilyen típusú bántalmazás áldozatai gyakran érzik magukat magányosnak, szorongóknak, és nehéz lehet számukra az iskolába vagy edzésre járás vagy a baráti kapcsolatok kialakítása. A hosszú távú hatások közé tartozik az önértékelési problémák, a depresszió, az alacsonyabb teljesítmény az iskolában, a szorongás és a kapcsolati nehézségek.
„Együtt erősebbek”
Jellemző még, hogy a csoportba összeverbuválódott fiatalok bántanak egy – egy társukat a csapatban/osztályban. Együtt erősebbek… de jellemző az is, ha ebből magból kiválik egy két ember, már kevésbé pécéznek ki “gyengébbeket” maguknak a többiek.
Edző feladata? Szülő feladata ezt megállítani?
Nehéz állást foglalni ebben, hiszen mindig mindennek két oldala van. De azt az egyet biztosan tudom és látom, hogy nem oké hagyni ezt, mondván majd lerendezik, mert mire lehet odajutnak, a bántalmazott fiatalban már olyan mély sebeket hagy ez az időszak, hogy külsős szakemberrel is sok idő lehet mire ezt leküzdi.
Olyan lelki frusztrációk léphetnek fel, amiket akár felnőtt korban is cipelnek.
Kiemelném, hogy a sport teljesítmény, az önbizalom megléte, bátorság stb. nagyban függ ezektől a “külső zavaró tényezőktől”!
Mit tehetünk ilyenkor?
(Sz)= szülők
(E)=edzők
- Jelezni lehet az edzőknek, tanároknak (Sz)
- Beszélgetni otthon a gyermekkel (Sz, E)
- Jelezni a másik fél szüleinek (Sz,E)
- Közbelépni (E)
- Egyesület vagy iskola váltás, ha nem látható reális esély a változásra (Sz)
- Sport coaching beszélgetések a stressz oldására, és hogy megtanuljon kiállni magáért.
A sport coaching üléseken a 100% -os figyelem egy “külső” segítőtől, nagy segítség megnyitni a fiatalokat, és azzal, hogy ezeket a sérelmeket elmondják ( „előjön” ) már tud oldódni a belső feszültség.
Sajnos megoldódni nem garancia, hogy meg fog, hiszen a másikon (sajnos) nem tudunk dolgozni, de a saját hozzáállásunkon igenis tudunk dolgozni, valamint azon is, hogy miképpen álljon ki magáért egy fiatal!
Érdemes azt az oldalt is megvizsgálni, hogy miért van az, hogy bántják egymást az emberek (szándékosan nem csak fiatalokat írok).
Milyen példákat hoznak/látnak?
Miért nincs elfogadás?
Milyen nehézségeket cipel az, aki a másikat bántja?
Miért hiszik azt, hogy, aki más (máshogy néz ki, máshogy beszél stb.) az rossz vagy gyenge?
Nem tartozik ide az, amikor egy győzni akaró esetleg a meccs / verseny hevébe ingerültebben szól a társához!
Az nem szándékos bántás, persze itt is vannak határok, és határsértők!
/erre is érdemes tudatosan figyelnie az edzőnek/
Sokat segíthetnek az otthoni beszélgetések a családban is, még akkor is, ha a gyermekünk egyik félhez sem tartozik (bántalmazott/ bántalmazó), mert véleményem szerint nem kell szemet hunyni ezek az esetek felett senkinek. Jó dolog, ha kiállunk egymásért, és ha valami nem helyes, annak hangot adunk!
Szoktuk mondani, hogy nagyon nehéz a külső körülményeket megváltoztatni, de azt, hogy a gyerekek, hogyan reagálnak az egyes helyzetekre, azt megtudjuk tanítani.
Ezért is szoktunk nagyon sokat dolgozni azon, hogy minél erősebb legyen egy gyermek lelki állóképessége, hogy minél kevésbé legyen hatással rá bármilyen „külső körülmény” (edző vagy szülő vagy csapattárs nyomása) általi hatás.
Nagyon fontos még, hogy a szülők, a tanárok és a társadalom egésze figyeljen erre a problémára, és tegyenek meg minden tőlük telhetőt annak érdekében, hogy megelőzzék az ilyen típusú bántalmazást.
A szülőknek fel kell készülniük arra, hogy megbeszéljék a gyerekekkel a bántalmazás jelentőségét és azokat az értékeket, amelyek elősegítik a tiszteletteljes és elfogadó közösség kialakulását. A tanároknak és edzőknek is fontos szerepük van az ilyen jelenségek felismerésében és kezelésében, valamint a tanulók , sportolók szemléletformálásában.
Ui.
Végezetül, a gyerekek egymás közti verbális bántalmazása komoly probléma, amely hosszú távú negatív hatással lehet egy gyermek életére. Az ilyen típusú bántalmazás megelőzése és kezelése kiemelt fontosságú, és az egész társadalom felelőssége, hogy támogassák a gyerekeket abban, hogy elfogadó és tiszteletteljes közösséget hozzanak létre.