A coaching üléseket mindig igyekszem színessé, és élvezhetővé tenni, figyelembe véve a velem dolgozó sportoló, szülő személyiségét.
Az első alkalom alatt, témalistát írunk a sportolóval, fontossági sorrendbe szedve a legfontosabb területeket, ahol fejlődést várunk, előrelépést, ahol elakadást észlelünk, illetve felírjuk azt is amit javítani szeretnénk.
Ezeket skálázzuk, értékeljük. Majd címet is adunk ennek. /minden sportolónak érdemes füzetet hozni, amiben dolgozunk, és ez használható a későbbiekben is/.
Személy szerint, én az 5 alkalmas folyamatokat szeretem, ami heti 1, vagy két heti 1 ülést foglal magába. Tapasztalataim mutatják, hogy már ennyi idő alatt hatalmas eredményeket, előre lépéseket tapasztalhatunk.
Természetesen a folyamat hosszát a sportoló döntheti el. Volt már, aki 5 alkalom után megtalálta számításait, de volt, aki 20-25 alkalmat is igénybe vett.
Nagyon sok coaching eszközt használok, a sportolók fejlődése érdekében. Jöjjön egy kis felsorolás a teljesség igénye nélkül:
- DIXIT kártya
- ANK kártya (megerősítő kártya) moodcards
- vagy cselekmény kockák, amik segítik a munkát.
Ezek fejlesztik a kommunikációt, más látószögbe helyezik a különböző fejlesztendő területeket, segítenek beszélni az érzésekről. Tényleg csak a képzelet szab határt ezeknek a felhasználásához. Tudni kell róluk, hogy növelik az önbizalmat, valamint az önismeretben is sokat segítenek.
Használunk még teszteket, pl.:
- kommunikáció stílusok teszt,
- DISC teszt,
- PROUST kérdőív stb.
A személyiségfejlesztés, és önismeret a célunk ezekkel.
Vannak rajzolós feladatok (nem kell hozzá rajztudás) :
- életút rajz,
- jövőkép rajz,
- céltábla.
Nagyon szokták szeretni ezeket is.
Használok még Rendszer táblát: ez egy különleges 60 perces feladat, ahol az adott problémát, elakadás okát, a „sport helyzetet” láthatóvá és érzékelhetővé teszi.
Az eszköz elemei:
- különböző méretű és formájú fabábúk,
- valamint színes zsinegek
Ezek lehetővé teszik, hogy a végén egy globális képet kapjunk a helyzetünkről. Újfajta rálátást ad, és feltárhatja a megoldásokat, annak lépéseit. Új megoldási lehetőségeket alakíthatunk ki.
Természetesen ezek mellett, nagy szerepet kap a segítő beszélgetés, ez az alapja a közös munkának. Dolgozni kell magunkon, mentálisan is edzeni kell a sportolókat, de megéri!